Nyheter

Kom och besök oss på event

Välkomna att träffa oss på event!

Det är alltid roligt att komma ut på event och få träffa alla er, härliga djurvänner! Att ha tid att visa och berätta om vad vi, Djurambulansen Stockholm, gör.

När vi är ute på larm har vi sällan tid att just visa och berätta, då djuren alltid är vår högsta prioritet och vi är helt fokuserade på den aktuella larmsituationen.

Därför är eventen viktiga för oss – vi har tid att i lugn och ro visa er vår fina ambulans. Visa upp vår verksamhet och öka kännedomen om oss hos allmänheten.

Frågor som vi brukar få är:
Får ni verkligen inte bidrag av staten eller kommunen?
*Nej, alla vi jobbar ideellt och pengar till bensinen kommer från medlemsavgifter och våra samarbetspartners.
När kan ”jag” ringa ert larmnummer?
*Alltid! Vår ambulans rullar dygnet runt, alla dagar!
Varför hämtar ni inte ett dött djur?
*Vår ambulans är en steril miljö och avsedd för akuta transporter till och mellan t ex djursjukhusen.

Säkert har just du något som du vill fråga om eller ”bara” är nyfiken på hur ambulansen ser ut – varmt välkommen att träffa oss på någon av de event vi nu är inbokade på!

SEPTEMBER:

Lions flyg & motordag, Vallentuna flygfält, 2 sept

Motormännens säkerhets-körning, Trosta Park, 22 sept

Scalas Hundhjälp – VI som hjälper hemlösa, Medborgarplatsen 30 sept

OKTOBER:

Scalas Hundhjälp – VI som hjälper hemlösa, Medborgarplatsen kl. 10:00-15:00 28 okt
28 okt

NOVEMBER:

Scalas Hundhjälp – VI som hjälper hemlösa, Medborgarplatsen kl. 10:00-15:00 25 nov

DECEMBER:

Kattens Dag, Stockholms Katthem, Nacka, 2 dec

Scalas Hundhjälp – VI som hjälper hemlösa, Medborgarplatsen kl. 10:00-15:00 16 dec
 

Vår djurambulans

Djurambulansen Stockholm

//Webmaster


Vill du blir volontär?

Hej,

Vi söker fler volontärer som vill hjälpa oss att hjälpa djuren!
Det är så många olika uppgifter som behöver göras för att få en ideell förening ska fungera!

För att våran ambulans

 

Vi behöver hjälp med både stora och små uppgifter och alla uppgifter är lika viktiga.
Hör gärna av dig till oss – fyll i formuläret redan idag :)

//Webmaster

 

 


Fåglar

Den här årstiden får Djurambulansen Stockholm extra många samtal om fåglar. Vi får många samtal om ”övergivna” djurungar i allmänhet men för tillfället handlar mycket om fåglar. För att djurambulansen ska komma och hämta en fågel eller annat djur – behöver vi ha en mottagare, t ex en djurklinik eller en viltrehab. Det är upphittaren – dvs du som hittat/fångat in fågeln/djuret – som kontaktar t ex djurkliniken, som i sin tur avgör om de anser att en akuttransport behövs.

Om akuttransport behövs hämtar vi fågeln/djuret och kör den till t ex djurkliniken. Eftersom vår djurambulans bland annat kör akuttransporter till och mellan djursjukhus är det en steril miljö, vilket innebär att djurambulansen inte kan komma och hämta avlidna fåglar/djur.

Alla vi som arbetar hos Djurambulansen Stockholm är volontärer, dvs vi får inte betalt och vi gör det här vid sidan av våra ordinarie arbeten. //Webmaster

Djurambulansen Stockholm

Djurambulansen Stockholm


Du följer väl oss på sociala medier?

Vår hemsida är en av de kanaler vi använder på sociala medier.

Vi har även ett instagramkonto samt att vi finns på facebook.
Leta gärna upp oss och följ oss för snabb uppdatering.

Djurambulansen Stockholm

Djurambulansen Stockholm

//Webmaster


Ordinarie årsmöte 2017

Kallelse till ordinarie årsmöte för Djurambulansen Stockholm

TID:             Söndagen den 26 mars 2017, kl. 11:00

PLATS:        Fruängsgårdens Servicehus G:a Södertäljevägen 5.

DAGORDNING

  1. Mötets öppnande
  2. Val av ordförande för årsmötet.
  3. Val av sekreterare för årsmötet
  4. Upprättande av förteckning över närvarande medlemmar
  5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare
  6. Fråga om kallelsen godkännande
  7. Fastställande av dagordning
  8. Verksamhetsberättelse med ekonomisk redovisning
  9. Revisionsberättelse och fastställande av balansräkning
  10. Verksamhetsplanering
  11. Behandling av inkomna motioner och styrelsens ev. förslag
  12. Fråga om ansvarsfrihet för den avgående styrelsen
  13. Val av ordförande på ett år
  14. Kassör vald på två år till 2018
  15. Val av övriga ledamöter
  16. Val av suppleanter
  17. Val av revisor samt revisorsuppleant
  18. Val av valberedning (3 st. varav 1 sammankallande) (1 år)
  19. Beslut om sättet för kungörandet av årsmötesprotokollet
  20. Övriga frågor, där kan inga beslut fattas.
  21. Mötet avslutas

Verksamhetsberättelse och övriga årsmöteshandlingar kommer att finnas i lokalen vid årsmötet.

Anledningen till beslut ovan är för att minimera kostnaderna för utskick då vi behöver vara aktsamma om våra utgifter.

För vår planering av kaffe, sittplatser etc önskar vi att du meddelar din närvaro till medlemsansvarig, medlemsansvarig@djurambulansen-stockholm.se senast tisdagen 20 mars.

Välkomna!

Djurambulansen Stockholm

Styrelsen


TV4 Nyhetsmorgon, klipp från Fisksätra Katthem

Igår, 2016-08-23, visade TV4 Nyhetsmorgon ett klipp från Fisksätra katthem:
Sommarkatter letar nytt hem   (<- klicka på länk för klipp)

Hans Malmgren, ägare av Fisksätra Katthem, berättar att de får hjälp av Djurambulansen Stockholm.

Tack till TV4 Nyhetsmorgon för att ni belyser den här viktiga frågan. Tack till Fisksätra Katthem, och alla andra katthem, för det fina jobb ni gör för katterna.

Tillsammans gör vi skillnad!


Swisha gåva till 1236096168

Vill du hjälpa djuren? Stöd vår verksamhet genom ett medlemskap eller en gåva. Swisha till 1236096168. Glöm inte att ange ditt namn och din e-postadress. Önskar du bli medlem, fyll även i formuläret (klicka här!) så vi får dina fullständiga uppgifter.


Följ med en dag med Djurambulansen Stockholm

Undrar du hur ett arbetspass kan vara i vår djurambulans? Läs artikeln som Agria har publicerat på sin hemsida där två av våra aktiva medlemmar berättar om sin arbetsdag. Du hittar artikeln här

djurambulansen-stockholm-katt-bur


<< Äldre